Habitica Wikia
Advertisement

Wierzchowiec jest chowańcem, który wyrósł. Gracz może sprawić, by chowaniec przemienił się w wierzchowca, jeśli założy mu siodło lub nakarmi wystarczającą ilością jedzenia. Wierzchowce, podobnie jak chowańce pełnią rolę czysto estetyczną – nie mają na nic wpływu. Wierzchowce to jedyne stworzenia, na których może jeździć awatar, a jedynie chowańce mogą być wyświetlane po lewej od awatara. Są dostępne wraz z umożliwieniem otrzymywania zdobycy na poziomie 3.

Wykarmianie wierzchowców

Zamiana chowańca w wierzchowca wymaga podjęcia jednego z poniższych kroków w stosunku do istniejącego chowańca:

  • Nakarm go jedzeniem (otrzymywanym jako zdobycze, kupionym przy pomocy gemów lub poprzez zaczarowaną szafę albo otrzymanym po zakończeniu misji)
  • Skorzystaj z siodła (kupionego za gemy)

Jedzenie i karmienie

Osobny artykuł: Jedzenie
Dostępne jedzenie

Po osiągnięciu poziomu 3 odblokowane zostaje otrzymywanie jedzenia w ramach systemu zdobyczy. Są różne rodzaje jedzenia, które można zbierać, jak na przykład kolorowa wata cukrowa czy mięso. Zdobyte jedzenie można znaleźć w kategorii "Jedzenie i siodła" w Ekwipunku. Jedzenie może być również kupowane na Targu, gdzie każdy rodzaj kosztuje 1 gem. Może również zostać znalezione w Zaczarowanej szafie jako specjalna nagroda. Zaczarowana szafa zostaje odblokowana po kupnie najpotężniejszego uzbrojenia dla danej klasy. Oprócz tego jedzenie jest elementem nagrody za wykonanie niektórych misji.

Jedzenie może zostać użyte do nakarmienia chowańców w zakładce Chowańce w Ekwipunku. Chowańce mają różne preferencje jedzenia. Gdy chowaniec jest w pełni nakarmiony, staje się wierzchowcem. Wtedy jest doliczany do liczby wszystkich wierzchowców, ale nie jest już pokazywany w stajni.

Siodła

Siodło może być wykorzystane, by natychmiast przemienić chowańca w wierzchowca. Może być kupione na targu. Siodła są używane w ten sam sposób, co jedzenie - poprzez kliknięcie najpierw na siodło w ekwipunku, a następnie na chowańca, którego gracz chce przemienić w wierzchowca.

Siodła są najszybszym sposobem na przemianę chowańca w wierzchowca. Bez nich gracz musi znaleźć lub kupić od 9 do 23 sztuk jedzenia (w zależności od tego, czy chowaniec jest karmiony ulubionym jedzeniem, czy nie). Aby kupić wystarczająco ulubionego jedzenia, by przemienić chowańca w wierzchowca, należy wydać 9 gemów.

Efekt na stajni

Ten chowaniec wyrósł na wierzchowca i tak wygląda w stajni.

Jasnożółte okienko powiadomień z tekstem "Udało ci się ujarzmić smoka, pora na przejażdżkę!"

Okno dialogowe przemiany chowańca w wierzchowca.

Pustynny lis bez paska jedzenia wyświetlony obok złotego lisa z częściowo zapełnionym paskiem jedzenia.

Ten pustynny lis został wykluty ponownie i nie ma już paska wzrostu.

Gdy już przemienisz swojego chowańca w wierzchowca, nie pojawia się on w stajni i wyszarza się. Jednocześnie wciąż liczy się do osiągnięcia Władca chowańców.

Jeśli zmienisz chowańca w wierzchowca, a następnie wyklujesz tego samego chowańca (korzystając z tego samego rodzaju jaja i eliksiru), nowo wykluty chowaniec nie będzie miał paska jedzenia, ponieważ nie może stać się wierzchowcem.

Dosiadanie wierzchowca

Gdy już dany chowaniec zostanie zmieniony w wierzchowca, przeniesie się z zakładki Chowańców do zakładki Wierzchowców. Kliknij w wierzchowca, by twój avatar go dosiadł. Kliknij ponownie, by go usunąć spod avatara.

Zakładka wierzchowców pokazuje wyłącznie przednią część każdego wierzchowców, lecz gdy twój awatar dosiądzie któregoś z nich, zobaczysz go w całości. (By zobaczyć dyskusję na temat wyglądu wierzchowców w zakładce, przejdź do habitica Issue #3545 ).

Wierzchowce 1 generacji

Wierzchowce pierwszej generacji można otrzymać poprzez karmienie chowańców pierwszej generacji, które są wykluwane z jaj i eliksirów wyklucia dostępnych poprzez system zdobyczy.

Pokaż/ukryj wierzchowce 1 generacji

Zwyczajny Biały Pustynny Czerwony Cienisty Szkieletowy Zombie Cukierkoworóżowy Cukierkowoniebieski Złoty
Wilk
Mount Wolf-Base.png
Mount Wolf-White.png
Mount Wolf-Desert.png
Mount Wolf-Red.png
Mount Wolf-Shade.png
Mount Wolf-Skeleton.png
Mount Wolf-Zombie.png
Mount Wolf-CottonCandyPink.png
Mount Wolf-CottonCandyBlue.png
Mount Wolf-Golden.png
Tygrys
Mount TigerCub-Base.png
Mount TigerCub-White.png
Mount TigerCub-Desert.png
Mount TigerCub-Red.png
Mount TigerCub-Shade.png
Mount TigerCub-Skeleton.png
Mount TigerCub-Zombie.png
Mount TigerCub-CottonCandyPink.png
Mount TigerCub-CottonCandyBlue.png
Mount TigerCub-Golden.png
Panda
Mount PandaCub-Base.png
Mount PandaCub-White.png
Mount PandaCub-Desert.png
Mount PandaCub-Red.png
Mount PandaCub-Shade.png
Mount PandaCub-Skeleton.png
Mount PandaCub-Zombie.png
Mount PandaCub-CottonCandyPink.png
Mount PandaCub-CottonCandyBlue.png
Mount PandaCub-Golden.png
Lew
Mount LionCub-Base.png
Mount LionCub-White.png
Mount LionCub-Desert.png
Mount LionCub-Red.png
Mount LionCub-Shade.png
Mount LionCub-Skeleton.png
Mount LionCub-Zombie.png
Mount LionCub-CottonCandyPink.png
Mount LionCub-CottonCandyBlue.png
Mount LionCub-Golden.png
Lis
Mount Fox-Base.png
Mount Fox-White.png
Mount Fox-Desert.png
Mount Fox-Red.png
Mount Fox-Shade.png
Mount Fox-Skeleton.png
Mount Fox-Zombie.png
Mount Fox-CottonCandyPink.png
Mount Fox-CottonCandyBlue.png
Mount Fox-Golden.png
Latająca świnia
Mount FlyingPig-Base.png
Mount FlyingPig-White.png
Mount FlyingPig-Desert.png
Mount FlyingPig-Red.png
Mount FlyingPig-Shade.png
Mount FlyingPig-Skeleton.png
Mount FlyingPig-Zombie.png
Mount FlyingPig-CottonCandyPink.png
Mount FlyingPig-CottonCandyBlue.png
Mount FlyingPig-Golden.png
Smok
Mount Dragon-Base.png
Mount Dragon-White.png
Mount Dragon-Desert.png
Mount Dragon-Red.png
Mount Dragon-Shade.png
Mount Dragon-Skeleton.png
Mount Dragon-Zombie.png
Mount Dragon-CottonCandyPink.png
Mount Dragon-CottonCandyBlue.png
Mount Dragon-Golden.png
Kaktus
Mount Cactus-Base.png
Mount Cactus-White.png
Mount Cactus-Desert.png
Mount Cactus-Red.png
Mount Cactus-Shade.png
Mount Cactus-Skeleton.png
Mount Cactus-Zombie.png
Mount Cactus-CottonCandyPink.png
Mount Cactus-CottonCandyBlue.png
Mount Cactus-Golden.png
Niedźwiedź
Mount BearCub-Base.png
Mount BearCub-White.png
Mount BearCub-Desert.png
Mount BearCub-Red.png
Mount BearCub-Shade.png
Mount BearCub-Skeleton.png
Mount BearCub-Zombie.png
Mount BearCub-CottonCandyPink.png
Mount BearCub-CottonCandyBlue.png
Mount BearCub-Golden.png

Władca wierzchowców i Potrójne bingo

Osobny artykuł: Osiągnięcia

Istnieją dwie odznaki, które mogą zostać przyznane graczom, którzy przemienią swoje chowańce pierwszej generacji w wierzchowce. Są to:

Plik:Achievement-wolf.png

Władca wierzchowców: jest przyznawane graczom, którzy przemienili wszystkie 90 chowańców pierwszej generacji w wierzchowce.

Plik:Achievement-triadbingo.png

Potrójne bingo: jest przyznawane graczom, którzy wykluli wszystkie 90 chowańców pierwszej generacji, przemienili je w wierzchowce, a następnie wykluli je po raz kolejny.

Obie odznaki dotyczą wyłącznie chowańców i wierzchowców pierwszej generacji. Chowańce rzadkie, magiczne czy związane z misjami nie są liczone do tych osiągnięć.

Klucz do schroniska (wypuść chowańce i wierzchowce)

Osobny artykuł: Klucz do schroniska

Klucz do schroniska

Gdy zbierzesz już wszystkie chowańce pierwszej generacji i zdobędziesz osiągnięcie Władca chowańców, odblokujesz opcję Klucz do schroniska. Dostępne są 3 czerwone przyciski: Wypuść moje chowańce (kosztuje 4 gemy), Wypuść moje wierzchowce (kosztuje 4 gemy) oraz Wypuść oba (kosztuje 6 gemów lub nic, jeśli zdobyłeś osiągnięcie Potrójne bingo).

Czerwone przyciski do wypuszczenia chowańców, wierzchowców lub obu.

Kupno i użycie klucza zarówno do wierzchowców jak i obu wypuści jedynie wierzchowce pierwszej generacji. To spowoduje, że będzie można zacząć zbierać je od nowa.

Jeśli chcesz uzyskać osiągnięcie Władca wierzchowców, nie powinieneś wypuszczać swoich wierzchowców, dopóki nie zbierzesz wszystkich.

Wierzchowce z magicznych eliksirów

Wierzchowce z magicznych eliksirów mogą być uzyskane poprzez karmienie chowańców z magicznych eliksirów. Większość magicznych eliksirów jest dostępna podczas Wielkich Gal, za wyjątkiem królewskiego purpurowego eliksiru, który został wprowadzony jako jedna z nagród za codzienne wizyty. Aby uzyskać więcej informacji na temat magicznych eliksirów, przejdź do strony eliksirów wyklucia.

Pokaż/ukryj wierzchowce z magicznych eliksirów

Upiorny Miętowocukierkowy Kwiatowy Burzowy Duch
Wilk
Mount Wolf-Spooky.png
Mount Wolf-Peppermint.png
Mount Wolf-Floral.png
Mount Wolf-Thunderstorm.png
Mount Wolf-Ghost.png
Tygrys
Mount TigerCub-Spooky.png
Mount TigerCub-Peppermint.png
Mount TigerCub-Floral.png
Mount TigerCub-Thunderstorm.png
Mount TigerCub-Ghost.png
Panda
Mount PandaCub-Spooky.png
Mount PandaCub-Peppermint.png
Mount PandaCub-Floral.png
Mount PandaCub-Thunderstorm.png
Mount PandaCub-Ghost.png
Lew
Mount LionCub-Spooky.png
Mount LionCub-Peppermint.png
Mount LionCub-Floral.png
Mount LionCub-Thunderstorm.png
Mount LionCub-Ghost.png
Lis
Mount Fox-Spooky.png
Mount Fox-Peppermint.png
Mount Fox-Floral.png
Mount Fox-Thunderstorm.png
Mount Fox-Ghost.png
Latająca świnia
Mount FlyingPig-Spooky.png
Mount FlyingPig-Peppermint.png
Mount FlyingPig-Floral.png
Mount FlyingPig-Thunderstorm.png
Mount FlyingPig-Ghost.png
Smok
Mount Dragon-Spooky.png
Mount Dragon-Peppermint.png
Mount Dragon-Floral.png
Mount Dragon-Thunderstorm.png
Mount Dragon-Ghost.png
Kaktus
Mount Cactus-Spooky.png
Mount Cactus-Peppermint.png
Mount Cactus-Floral.png
Mount Cactus-Thunderstorm.png
Mount Cactus-Ghost.png
Niedźwiedź
Mount BearCub-Spooky.png
Mount BearCub-Peppermint.png
Mount BearCub-Floral.png
Mount BearCub-Thunderstorm.png
Mount BearCub-Ghost.png

Wierzchowce z misji

Wierzchowce z misji (znane również jako wierzchowce drugiej generacji) są otrzymywane przez karmienie chowańców z misji. Te wierzchowce zostały wprowadzone na początku 2014 roku.

Pokaż/ukryj wierzchowce z misji

Zwyczajny Biały Pustynny Czerwony Cienisty Szkieletowy Zombie Cukierkoworóżowy Cukierkowoniebieski Złoty Misja od
Gryf Mount Gryphon-Base.png Mount Gryphon-White.png Mount Gryphon-Desert.png Mount Gryphon-Red.png Mount Gryphon-Shade.png Mount Gryphon-Skeleton.png Mount Gryphon-Zombie.png Mount Gryphon-CottonCandyPink.png Mount Gryphon-CottonCandyBlue.png Mount Gryphon-Golden.png Płomienny gryf
Jeż Mount Hedgehog-Base.png Mount Hedgehog-White.png Mount Hedgehog-Desert.png Mount Hedgehog-Red.png Mount Hedgehog-Shade.png Mount Hedgehog-Skeleton.png Mount Hedgehog-Zombie.png Mount Hedgehog-CottonCandyPink.png Mount Hedgehog-CottonCandyBlue.png Mount Hedgehog-Golden.png Jeżostwór
Jelonek Mount Deer-Base.png Mount Deer-White.png Mount Deer-Desert.png Mount Deer-Red.png Mount Deer-Shade.png Mount Deer-Skeleton.png Mount Deer-Zombie.png Mount Deer-CottonCandyPink.png Mount Deer-CottonCandyBlue.png Mount Deer-Golden.png Duch wiosny
Szczur Mount Rat-Base.png Mount Rat-White.png Mount Rat-Desert.png Mount Rat-Red.png Mount Rat-Shade.png Mount Rat-Skeleton.png Mount Rat-Zombie.png Mount Rat-CottonCandyPink.png Mount Rat-CottonCandyBlue.png Mount Rat-Golden.png Król szczurów
Ośmiornica Mount Octopus-Base.png Mount Octopus-White.png Mount Octopus-Desert.png Mount Octopus-Red.png Mount Octopus-Shade.png Mount Octopus-Skeleton.png Mount Octopus-Zombie.png Mount Octopus-CottonCandyPink.png Mount Octopus-CottonCandyBlue.png Mount Octopus-Golden.png Zew ośmiothulu
Konik morski Mount Seahorse-Base.png Mount Seahorse-White.png Mount Seahorse-Desert.png Mount Seahorse-Red.png Mount Seahorse-Shade.png Mount Seahorse-Skeleton.png Mount Seahorse-Zombie.png Mount Seahorse-CottonCandyPink.png Mount Seahorse-CottonCandyBlue.png Mount Seahorse-Golden.png Morskie wyścigi
Papuga Mount Parrot-Base.png Mount Parrot-White.png Mount Parrot-Desert.png Mount Parrot-Red.png Mount Parrot-Shade.png Mount Parrot-Skeleton.png Mount Parrot-Zombie.png Mount Parrot-CottonCandyPink.png Mount Parrot-CottonCandyBlue.png Mount Parrot-Golden.png Ratunku! Harpia!
Kogut Mount Rooster-Base.png Mount Rooster-White.png Mount Rooster-Desert.png Mount Rooster-Red.png Mount Rooster-Shade.png Mount Rooster-Skeleton.png Mount Rooster-Zombie.png Mount Rooster-CottonCandyPink.png Mount Rooster-CottonCandyBlue.png Mount Rooster-Golden.png Krzykliwy kogut
Pająk Mount Spider-Base.png Mount Spider-White.png Mount Spider-Desert.png Mount Spider-Red.png Mount Spider-Shade.png Mount Spider-Skeleton.png Mount Spider-Zombie.png Mount Spider-CottonCandyPink.png Mount Spider-CottonCandyBlue.png Mount Spider-Golden.png Lodowy pajęczak
Sowa Mount Owl-Base.png Mount Owl-White.png Mount Owl-Desert.png Mount Owl-Red.png Mount Owl-Shade.png Mount Owl-Skeleton.png Mount Owl-Zombie.png Mount Owl-CottonCandyPink.png Mount Owl-CottonCandyBlue.png Mount Owl-Golden.png Nocna sowa
Pingwin Mount Penguin-Base.png Mount Penguin-White.png Mount Penguin-Desert.png Mount Penguin-Red.png Mount Penguin-Shade.png Mount Penguin-Skeleton.png Mount Penguin-Zombie.png Mount Penguin-CottonCandyPink.png Mount Penguin-CottonCandyBlue.png Mount Penguin-Golden.png Ptasi chłód

Tyranozaur

Mount TRex-Base.png Mount TRex-White.png Mount TRex-Desert.png Mount TRex-Red.png Mount TRex-Shade.png Mount TRex-Skeleton.png Mount TRex-Zombie.png Mount TRex-CottonCandyPink.png Mount TRex-CottonCandyBlue.png Mount TRex-Golden.png Król dinozaurów OR Odkopany dinozaur

Kamień

Mount Rock-Base.png Mount Rock-White.png Mount Rock-Desert.png Mount Rock-Red.png Mount Rock-Shade.png Mount Rock-Skeleton.png Mount Rock-Zombie.png Mount Rock-CottonCandyPink.png Mount Rock-CottonCandyBlue.png Mount Rock-Golden.png Ucieknij przed jaskiniowym stworzeniem

Króliczek

Mount Bunny-Base.png Mount Bunny-White.png Mount Bunny-Desert.png Mount Bunny-Red.png Mount Bunny-Shade.png Mount Bunny-Skeleton.png Mount Bunny-Zombie.png Mount Bunny-CottonCandyPink.png Mount Bunny-CottonCandyBlue.png Mount Bunny-Golden.png Królik zabójca

Jajko

Mount Egg-Base.png
Mount Egg-White.png
Mount Egg-Desert.png
Mount Egg-Red.png
Mount Egg-Shade.png
Mount Egg-Skeleton.png
Mount Egg-Zombie.png
Mount Egg-CottonCandyPink.png
Mount Egg-CottonCandyBlue.png
Mount Egg-Golden.png
Polowanie na jajka

Piankowy śluz

Mount Slime-Base.png Mount Slime-White.png Mount Slime-Desert.png Mount Slime-Red.png Mount Slime-Shade.png Mount Slime-Skeleton.png Mount Slime-Zombie.png Mount Slime-CottonCandyPink.png Mount Slime-CottonCandyBlue.png Mount Slime-Golden.png Galaretkowy regent

Owca

Mount Sheep-Base.png Mount Sheep-White.png Mount Sheep-Desert.png Mount Sheep-Red.png Mount Sheep-Shade.png Mount Sheep-Skeleton.png Mount Sheep-Zombie.png Mount Sheep-CottonCandyPink.png Mount Sheep-CottonCandyBlue.png Mount Sheep-Golden.png Burzowy baran

Mątwa

Mount Cuttlefish-Base.png Mount Cuttlefish-White.png Mount Cuttlefish-Desert.png Mount Cuttlefish-Red.png Mount Cuttlefish-Shade.png Mount Cuttlefish-Skeleton.png Mount Cuttlefish-Zombie.png Mount Cuttlefish-CottonCandyPink.png Mount Cuttlefish-CottonCandyBlue.png Mount Cuttlefish-Golden.png Kraken niedoskonałości

Wieloryb

Mount Whale-Base.png Mount Whale-White.png Mount Whale-Desert.png Mount Whale-Red.png Mount Whale-Shade.png Mount Whale-Skeleton.png Mount Whale-Zombie.png Mount Whale-CottonCandyPink.png Mount Whale-CottonCandyBlue.png Mount Whale-Golden.png Wielorybi lament

Gepard

Mount Cheetah-Base.png Mount Cheetah-White.png Mount Cheetah-Desert.png Mount Cheetah-Red.png Mount Cheetah-Shade.png Mount Cheetah-Skeleton.png Mount Cheetah-Zombie.png Mount Cheetah-CottonCandyPink.png Mount Cheetah-CottonCandyBlue.png Mount Cheetah-Golden.png Taki gepard

Koń

Mount Horse-Base.png Mount Horse-White.png Mount Horse-Desert.png Mount Horse-Red.png Mount Horse-Shade.png Mount Horse-Skeleton.png Mount Horse-Zombie.png Mount Horse-CottonCandyPink.png Mount Horse-CottonCandyBlue.png Mount Horse-Golden.png Ujeżdżaj konia-marę

Żaba

Mount Frog-Base.png Mount Frog-White.png Mount Frog-Desert.png Mount Frog-Red.png Mount Frog-Shade.png Mount Frog-Skeleton.png Mount Frog-Zombie.png Mount Frog-CottonCandyPink.png Mount Frog-CottonCandyBlue.png Mount Frog-Golden.png Bagno śmieciowej żaby

Wąż

Mount Snake-Base.png Mount Snake-White.png Mount Snake-Desert.png Mount Snake-Red.png Mount Snake-Shade.png Mount Snake-Skeleton.png Mount Snake-Zombie.png Mount Snake-CottonCandyPink.png Mount Snake-CottonCandyBlue.png Mount Snake-Golden.png Wąż rozproszenia

Jednorożec

Mount Unicorn-Base.png Mount Unicorn-White.png Mount Unicorn-Desert.png Mount Unicorn-Red.png Mount Unicorn-Shade.png Mount Unicorn-Skeleton.png Mount Unicorn-Zombie.png Mount Unicorn-CottonCandyPink.png Mount Unicorn-CottonCandyBlue.png Mount Unicorn-Golden.png Przekonywanie królowej jednorożców

Tygrys szablozębny

Mount Sabretooth-Base.png Mount Sabretooth-White.png Mount Sabretooth-Desert.png Mount Sabretooth-Red.png Mount Sabretooth-Shade.png Mount Sabretooth-Skeleton.png Mount Sabretooth-Zombie.png Mount Sabretooth-CottonCandyPink.png Mount Sabretooth-CottonCandyBlue.png Mount Sabretooth-Golden.png Kot szablozębny

Małpa

Mount Monkey-Base.png Mount Monkey-White.png Mount Monkey-Desert.png Mount Monkey-Red.png Mount Monkey-Shade.png Mount Monkey-Skeleton.png Mount Monkey-Zombie.png Mount Monkey-CottonCandyPink.png Mount Monkey-CottonCandyBlue.png Mount Monkey-Golden.png Ogromny Mandryl i psotne małpy

Ślimak

Mount Snail-Base.png Mount Snail-White.png Mount Snail-Desert.png Mount Snail-Red.png Mount Snail-Shade.png Mount Snail-Skeleton.png Mount Snail-Zombie.png Mount Snail-CottonCandyPink.png Mount Snail-CottonCandyBlue.png Mount Snail-Golden.png Ślimak ze ślęczącego ścieku

Sokół

Mount Falcon-Base.png Mount Falcon-White.png Mount Falcon-Desert.png Mount Falcon-Red.png Mount Falcon-Shade.png Mount Falcon-Skeleton.png Mount Falcon-Zombie.png Mount Falcon-CottonCandyPink.png Mount Falcon-CottonCandyBlue.png Mount Falcon-Golden.png The Birds of Preycrastination

Drzewiec

Mount Treeling-Base.png Mount Treeling-White.png Mount Treeling-Desert.png Mount Treeling-Red.png Mount Treeling-Shade.png Mount Treeling-Skeleton.png Mount Treeling-Zombie.png Mount Treeling-CottonCandyPink.png Mount Treeling-CottonCandyBlue.png Mount Treeling-Golden.png The Tangle Tree
Salamandra Mount Axolotl-Base.png Mount Axolotl-White.png Mount Axolotl-Desert.png Mount Axolotl-Red.png Mount Axolotl-Shade.png Mount Axolotl-Skeleton.png Mount Axolotl-Zombie.png Mount Axolotl-CottonCandyPink.png Mount Axolotl-CottonCandyBlue.png Mount Axolotl-Golden.png Magiczna salamandra
Żółw Mount Turtle-Base.png Mount Turtle-White.png Mount Turtle-Desert.png Mount Turtle-Red.png Mount Turtle-Shade.png Mount Turtle-Skeleton.png Mount Turtle-Zombie.png Mount Turtle-CottonCandyPink.png Mount Turtle-CottonCandyBlue.png Mount Turtle-Golden.png Poprowadź żółwia
Pancernik Mount Armadillo-Base.png Mount Armadillo-White.png Mount Armadillo-Desert.png Mount Armadillo-Red.png Mount Armadillo-Shade.png Mount Armadillo-Skeleton.png Mount Armadillo-Zombie.png Mount Armadillo-CottonCandyPink.png Mount Armadillo-CottonCandyBlue.png Mount Armadillo-Golden.png Pobłażliwy pancernik
Krowa Mount Cow-Base.png Mount Cow-White.png Mount Cow-Desert.png Mount Cow-Red.png Mount Cow-Shade.png Mount Cow-Skeleton.png Mount Cow-Zombie.png Mount Cow-CottonCandyPink.png Mount Cow-CottonCandyBlue.png Mount Cow-Golden.png Zmuutowana krowa
Żuk Mount Beetle-Base.png Mount Beetle-White.png Mount Beetle-Desert.png Mount Beetle-Red.png Mount Beetle-Shade.png Mount Beetle-Skeleton.png Mount Beetle-Zombie.png Mount Beetle-CottonCandyPink.png Mount Beetle-CottonCandyBlue.png Mount Beetle-Golden.png Krytyczna pluskwa
Fretka Mount Ferret-Base.png Mount Ferret-White.png Mount Ferret-Desert.png Mount Ferret-Red.png Mount Ferret-Shade.png Mount Ferret-Skeleton.png Mount Ferret-Zombie.png Mount Ferret-CottonCandyPink.png Mount Ferret-CottonCandyBlue.png Mount Ferret-Golden.png Nikczemna fretka

Rzadkie wierzchowce

Rzadkie wierzchowce są jedynymi, które dostępne są bezpośrednio, a nie poprzez przemianę z chowańca.

Wierzchowce z racji kolejnych wydarzeń

Te wierzchowce są częścią sekwencji wydarzeń.

Nazwa Uwagi Dostępność
Mount Gryphon-RoyalPurple.png
Królewski purpurowy gryf Dawany graczom podczas ich pierwszych obchodów imienin Habitica (31 lipca). Ten gryf nazwany jest Melior ("lepszy" po łacinie). Imię to zostało zaproponowane przez NobleTheSecond i zostało wybrane przez Lemoness spośród wielu innych zgłoszonych w ramach konkursu na imię. Dostępny w każde imieniny Habitica (31 lipca).
Mount Turkey-Base.png Indor Rozdawany w święto dziękczynienia graczom, którzy mają już chowańca indyka z poprzedniego roku. Dostępny w każde święto dziękczynienia od 2014 roku.
Mount JackOLantern-Base.png Jack-O-Lantern Rozdawany podczas Jesiennego Festiwalu 2015 graczom, którzy już otrzymali chowańca rok wcześniej. Może być dostępny ponownie podczas Jesiennego Festiwalu.
Mount Turkey-Gilded.png Pozłacany indor Rozdawany podczas święta dziękczynienia graczom, którzy mają już chowańca indyka z poprzedniego roku. Dostępny w każde święto dziękczynienia od 2016 roku.

Nagrody za walkę ze światowymi bossami

Nazwa Uwagi Dostępność
Mount Phoenix-Base.png Feniks Rozdawany graczom, którzy dołączyli do Habitica zanim zostały pokonane Wypalenie i duchy zmęczenia. Dostępny u Podróżników w czasie.
Mount Mammoth-Base.png Mamut Rozdawany graczom, którzy dołączyli do Habitica zanim Śnieżna stresobestia została pokonana. Dostępny u Podróżników w czasie.
Mount MantisShrimp-Base.png Rawka błazen Rozdawany graczom, którzy dołączyli do Habitica zanim Okropny podwodny smok został pokonany. Dostępny u Podróżników w czasie.
Mount MagicalBee-Base.png Magiczna pszczoła Rozdawany graczom, którzy dołączyli do Habitica zanim Be-Wilder został pokonany.

Inne wierzchowce

Nazwa Uwagi Dostępność
Mount BearCub-Polar.png Niedźwiedź polarny Nagroda dla graczy, którzy ukończyli misję Trapper Santa. Dostępny, jeśli gracz kupił misję (dostępną za 4 gemy w Sklepiku sezonowym podczas obchodów Cudownej zimy).
Mount Orca-Base.png Orka Rozdawany graczom, którzy dołąćzyli do Habitica przed Dniem Derby 2015. Już niedostępny
Mount LionCub-Ethereal.png Eteryczny lew Rozdawany wspomagaczom kampanii Kickstarter, którzy zaoferowali przynajmniej $70. Już niedostępny

Matt, władca chowańców

Matt, władca chowańców

Matt, władca chowańców jest postacią pokazaną w zakładce Chowańców i Wierzchowców. To on opiekuje się twoimi chowańcami oraz wierzchowcami.