Habitica_Wiki

Twoje życie to gra RPG

Witaj!

Ta wiki jest jest prowadzona przez graczy Habitica, open-source'owej gry RPG, która pomoże Ci pracować nad swoimi nawykami. Dołącz do nas!
Obecnie dostępne są również inne wersje językowe: Dansk, Deutsch, Español, Français, Italiano, 日本語, Nederlands, Português Brasileiro, Русский, Türkçe, 中文 (简体 & 繁體).

Od czego zacząć

Gdy przeczytasz przewodnik po grze Justina i usuniesz przykładowe zadania, będziesz mógł rozpocząć swoją przygodę z Habitica w trzech prostych krokach:

Krok 1: Dodaj zadania

Na początek wprowadź kilka zadań – zawsze będziesz mógł dodać więcej wedle potrzeb.

1a. Stwórz listę zadań do zrobienia
Jednorazowe zadania oraz te wykonywane bardzo rzadko powinny się znaleźć w kolumnie „Do zrobienia”. Dodawaj je pojedynczo i edytuj jednym kliknięciem!
1b. Zaplanuj codzienne czynności
W kolumnie „Codzienne” umieść zadania, które chcesz wykonywać codziennie lub w określone dni tygodnia. Kliknij na ikonę ołówka, aby edytować dni, w których aktywne jest zadanie.
1c. Określ swoje nawyki
W kolumnie „Nawyki” wprowadź nawyki, nad którymi chcesz pracować. Możesz ustawić nawyk jako wyłącznie dobry (+) lub zły (–), klikając na przycisk edycji.
1d. Ustaw nagrody
Czynności lub prezenty, które motywują Cię do działania, wpisz w kolumnie nagród. Będziesz mógł kupić je za złoto zdobyte podczas wykonywania zadań.

Bonus: Jeśli potrzebujesz odrobiny inspiracji, zajrzyj tu: przykładowe nawyki, codzienne zadania, do zrobienia oraz nagrody.

Krok 2: Zdobywaj punkty za wykonywanie zadań w prawdziwym życiu.

Teraz możesz zacząć pracować nad wyznaczonymi przez siebie celami! Za każde odhaczone zadanie zdobywasz punkty doświadczenia (XP), które pomagają zdobywać kolejne poziomy, oraz złoto (GP), za które możesz kupować nagrody i wyposażenie. Jeśli popadniesz w złe nawyki lub nie wykonasz swojego codziennego zadania, stracisz punkty życia (HP). Dzięki temu wskaźniki doświadczenia i życia ukazują Twój postęp w osiąganiu celów i kształtowaniu nawyków.

Krok 3: Dostosuj i odkrywaj Habitica

Kiedy oswoisz się z podstawami, możesz użyć następujących opcji aby powiększyć możliwości organizacji zadań:

  • Grupuj zadania używając tagów (edytuj zadanie by dodać do niego tag).
  • Zmień swój awatar.
  • Kupuj i modyfikuj wyposażenie w zakładce Ekwipunek > Wyposażenie.
  • Na poziomie 10. wybierz swoją klasę i zacznij używać związanych z nią umiejętności (poziomy 11-14).
  • Nawiązuj kontakty z innymi w tawernie i w gildiach.
  • Po osiągnięciu 3. poziomu zacznij hodować chowańce, zbierając jaja i eliksiry wyklucia. Karm swoje chowańce, żeby wyrosły na imponujące wierzchowce.
  • Pokonuj potwory i zdobywaj przedmioty podczas wykonywania misji (jeden zwój misji dostaniesz na poziomie 15).

Potrzebujesz więcej informacji?

Dodatkowe źródła

HabitRPG Walkthrough

FAQ

Pytania? Sprawdź, czy w dziale FAQ nie ma już odpowiedzi.

Strony gildii i drużyn

Chcesz, żeby ludzie dowiedzieli się o Twojej gildii lub drużynie? Uważasz, że zasługuje ona na własną stronę wiki? Mamy od tego specjalne miejsce! Żeby stworzyć stronę o swojej gildii lub drużynie, idź do zbrojowni.

Aktualności

03.08.2020

SIERPNIOWE PRZEDMIOTY SUBSKRYBENTÓW 2020 ORAZ OFICJALNE WYZWANIA!

Achievement-habiticaDay2x

Jest Nowy Sierpniowy Zestaw Przedmiotów Subskrybenta!

Właśnie wydaliśmy zestaw przedmiotów dla sierpniowych subskrybentów: Zestaw Sowiastej Wyroczni! Wykup subskrypcję Habitica do 30 sierpnia aby otrzymać ten ekscytujący zestaw! Jeżeli masz już aktywną subskrypcję, wystarczy że odświeżysz stronę i wybierzesz z menu Ekwipunek > Przedmioty aby odebrać swoje wyposażenie.

Subskrybenci mają również możliwość zakupu Klejnotów za Złoto -- im dłużej jesteś subskrybentem, tym więcej Klejnotów możesz kupić w miesiącu! Są też dodatkowe korzyści jak dłuższy dostęp do nieskompresowanych informacji czy urocze zwierzątko Jackalope. Dzięki wam subskrypcje umożliwiają nam utrzymywać Habitica w działaniu. Bardzo wam dziękujemy za wspieranie -- to wiele dla nas znaczy.

Autor: Beffymaroo

Scene buying rewards

Sierpień 2020 Wyzwanie Osiągnięcia Sukcesów oraz Nowe Wyzwanie Podejmij To

Zespół Habitica wypuścił oficjalnie specjalną serię wyzwań ogłoszonych w gildii Official New Year's Resolution Guild. Zostały one przygotowane, aby wspomóc Cię w tworzeniu i utrzymywaniu postanowień prowadzących do osiągnięcia sukcesu, a później pomóc trzymać się ich wraz z upływem roku. W wyzwaniu na ten miesiąc, Policz swoje skarby (Count your Treasure), skupiamy się na znaczeniu nagród! W tym wyzwaniu 15 klejnotów zostało przeznaczone dla pięciu szczęśliwych zwycięzców, którzy zostaną wyłonieni 1 września.

Gratulujemy zwycięzcom lipcowego wyzwania, @Jefferwocky, @Hyumi-chan, @stinawp, @JumpingJill, and @GreaneWolf!

Rozpoczęło się również nowe wyzwanie Podejmij To (Take This), "Odblokowano osiągnięcie: Dbam-o-siebie (Achievement Unlocked: Self-Care!)", skupiające się na byciu dobrym dla siebie. Zapoznaj się z nim, jeśli chcesz zdobyć dodatkowe elementy zestawu uzbrojenia Podejmij To!

Podejmij To (Take This) jest organizacją niekomercyjną, która stara się informować społeczność graczy o problemach ze zdrowiem psychicznym, wprowadzać edukację na temat zaburzeń psychicznych i sposobach zapobiegania chorobom psychicznym oraz o sposobach zmniejszania piętna chorób psychicznych.

Gratulujemy zwycięzcom ostatniego Wyzywania Podejmij To, "+2 Intelligence Bonus!": zdobywcy głównej nagrody @Tetrakatus, oraz pozostałym zwycięzcom: @spinelissad, @DKimmortal, @ewaeaweaeaweaeaeae, @CaptainBobcat, and @Antrolana! Dodatkowo wszyscy uczestnicy tego Wyzwania otrzymali jeden z przedmiotów Zestawu Podejmij To nawet, jeśli jeszcze nie ukończyli wyzwania. Przedmiot można znaleźć w kolumnie Nagrody. Dobrej zabawy!

Autor: Doctor B, the Take This team, Lemoness, Beffymaroo oraz SabreCat

Promo take this

Więcej wiadomości | Pytania w sprawie aktualności?

Ta wiki to tłumaczenie

Nie gwarantujemy, że poniższa wiki zawiera te same informacje, co jej angielski odpowiednik. Przedstawione tu artykuły mogą nie być aktualne ze względu na opóźnienia w tłumaczeniu, a strony mogą zawierać linki do treści, które nie są jeszcze napisane, przetłumaczone lub zostały usunięte z gry. Jeśli chcesz przyłączyć się do tłumaczenia projektu, zapraszamy do fortecy.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.