Wikia

Deze pagina bevat een aantal voorbeelden van to-do's om je te helpen deze zelf te bedenken.

Financiën

Deze voorbeelden van to-do's gaan over eenmalige taken die te maken hebben met geldzaken zoals bankieren, rekeningen betalen en belastingaangifte doen.

Aangifte inkomstenbelasting doen

Nieuwe acceptgiro's bestellen

Telefoonnummer veranderen bij de bank

Creditcard aanvragen

Nieuwe bankpas activeren

Gezondheid

Dit zijn voorbeelden van to-do's met betrekking tot gezondheid, zoals sporten, medicijnen, vitaminen, sportbenodigdheden en welzijn.

Afspraak met de dokter maken

Medicijnen ophalen

Pillendoos kopen

Onderzoek doen naar gezonde snacks

EHBO-doos aanvullen

Huishouden

Deze voorbeelden van to-do's gaan over huishoudelijke taken, zoals het schoonmaken en onderhouden van je huis.

Afvoerputje badkamer ontstoppen

Nieuwe kast in elkaar zetten

Eettafel van nieuw blad voorzien

Afwasmiddel kopen

Zolder opruimen

Zelfontplooiing

Hier kun je voorbeelden vinden van to-do's voor zelfontplooiing. Het kan gaan over beloningen, ontspanning, hobby's, nieuwe vaardigheden leren en sociale contacten onderhouden.

"A Dance with Dragons" uitlezen

Bij Jan en Marie op de koffie gaan

Inschrijven voor de sportschool

Spaans woordenboek kopen

Abonnement op de Quest vernieuwen

Studie

Werken met to-do's kunnen studenten veel tijd besparen. Hieronder vind je voorbeelden van eenmalige taken die voor school moeten worden gedaan.

Opstel afschrijven

Planning maken voor toetsweek

Powerpoint afmaken voor les 1

Kaartjes maken voor scheikundeles

Logeerkamer omtoveren tot studeerkamer

Werk

Voorbeelden van werkgerelateerde to-do's, zoals bijvoorbeeld project management, bouwen aan je carrière en werkplanningen.

Bedrijf X een bod sturen voor 30 juli

Voltooi Project Y voor 1 augustus

Excelbestand bijwerken voor 31 december

CV bijwerken

Suggestie voor tijdskaarten inleveren

Algemene Tips

Voorbeeld To-do

Het kan voor spelers handig zijn om eenmalige taken toe te voegen aan hun to-do's. Het werk zoals een normale to-do-lijst: To-do's die je toevoegt worden afgehandeld, afgekruist en vergeten. To-do's kunnen worden gebruikt als een snelle manier om een notitie te maken van taken die moeten worden gedaan op het moment dat je ergens anders mee bezig bent. Ook kunnen ze handig zijn om ervoor te zorgen dat bepaalde stappen in een project worden uitgevoerd.

Er zijn een paar richtlijnen die een speler kunnen helpen bepalen wanneer iets een to-do of een dagelijkse taak moet zijn. Zet een taak bij de to-do's als:

  1. Je het niet elke dag wil doen of hoeft te doen
  2. Je geen gezondheidspunten wil verliezen wanneer je de taak niet hebt uitgevoerd
  3. Je de taak niet wil gebruiken om een gewoonte aan te leren

Nogmaals, taken die als to-do's worden bestempeld zijn eenmalige taken of in ieder geval taken die niet met regelmaat worden uitgevoerd. De loodgieter bellen zou bijvoorbeeld een to-do kunnen zijn, terwijl het vuilnis wegbrengen misschien beter een dagelijkse taak kan zijn die je voor één dag in de week op actief zet.

Zie ook