Wikia

MageSkills

De beloningen kolom van een magiër met alle vaardigheden vrijgespeeld.

Een functie van het klassesysteem is dat spelers hun beschikbare mana punten aan vaardigheden kunnen gebruiken op hun taken, zichzelf en hun groepsleden. Vaardigheden zijn tijdelijke voordelen, zoals versterkingen voor de speler of de groep hun statistieken. Spelers verdienen hun eerste vaardigheid op niveau 11 en krijgen er een voor ieder niveau tot niveau 14, wat uitkomt op 4 klassevaardigheden. Als de speler van klasse veranderd, worden de vaardigheden van de vorige klasse vervangen met de vaardigheden van de nieuwe klasse. De nieuwe vaardigheden moeten niet opnieuw aangeleerd worden.

Vaardigheden gebruiken

UsingMana

Als de speler over een taak gaat wanneer een taakvaardigheid wordt gebruikt, dan krijgt de taak een groene rand en de cursor zal een plus symbool hebben.

Elke klasse heeft een unieke set van vaardigheden. Deze verschijnen onderaan de beloningen kolom op de Habitica website en onder vaardigheden in het menu op de iOS en Android apps. Elke vaardigheid heeft een doelwit, wat ofwel een taak , de speler of de speler's groep kan zijn.

Taakvaardigheden

Op de website, voor vaardigheden die zich richten op een taak, klik op de vaardigheid en dan op een taak. Op de apps, als je op een vaardigheid tikt, krijg je een lijst van taken waar je de vaardigheid op kan gebruiken; tik dan op de gewenste taak. Het effect van de vaardigheid wordt meteen toegevoegd en een bericht bevestigt dat mana verlaagt is. Zie wel dat het gebruiken van een vaardigheid op een taak de taak niet voltooid en de taak hoeft ook niet voltooid te zijn om je vaardigheid te kunnen gebruiken. Vaardigheden gebruiken op een voltooide taak of taken voltooien nadat de vaardigheid is gebruikt verhoogt niet het effect van de vaardigheid, noch de beloning voor het voltooien van de taak

Vaardigheden kunnen meer dan een keer toegepast worden. Deze methode noemt stapelen. Elke keer dat je de vaardigheid gebruikt krijg je ongeveer hetzelfde effect.

Taakvaardigheden kunnen niet op uitdagingstaken gebruikt worden. Hoewel, als een speler besluit om de uitdagingstaken te behouden, nadat de uitdaging is verlopen of de speler de uitdaging verlaat, dan kan de speler vaardigheden gebruiken op die taken.

Van gedachte veranderen

Als je op de vaardigheid hebt geklikt, maar hem niet wou gebruiken, herlaad de Habitica pagina of druk op de Escape toets om te voorkomen dat je je vaardigheid moet gebruiken. Op de iOS app, tik op de "Annuleren" knop in de linkerbovenhoek van je scherm. Op de Android app, tik op je terug knop van je toestel. Er is geen manier om een vaardigheid ongedaan te maken nadat deze gebruikt is. Om mana te vergoeden die je per ongeluk hebt gebruikt, gebruik personagewaarden bijstellen onder Instellingen > Site (directe link).

Spelervaardigheden

Avatar Buff

Omhoog-pijl icoon naast het niveau wijst naar een versterking.

Voor vaardigheden die je over jezelf uitspreekt, klik gewoon op de vaardigheid. De effecten vinden meteen plaats. Als de vaardigheid een versterking is, dan blijft het tot aan je volgende Cron en je avatar zal een kleine omhoog-pijl icoon naast je niveau hebben, om aan te tonen dat er een versterking actief is (enkel zichtbaar op de website).

Groepsvaardigheden

Voor vaardigheden die zich op de groep richten, klik op de vaardigheden. Het effect worden meteen toegepast aan iedere speler in je groep. Een bericht zal verschijnen in je groepschat, die zegt dat je de geselecteerde vaardigheid hebt gebruikt. Het bericht wordt getoond in roze tekst op een grijze achtergrond.

Als de vaardigheid een versterking is, dan blijft het effect tot de individuele Cron van iedere speler. Een avatar met een versterking zal een kleine omhoog-pijl icoon hebben naast de speler's niveau.

Productiviteitsvoordelen

Spelers kunnen vaardigheden gebruiken om zichzelf te motiveren wanneer ze problemen hebben met moeilijke taken of om de schade te minderen, in plaats van gezondheid te herstellen met een gezondheidsdrankje. Bijvoorbeeld:

  • Terwijl ze ziek zijn, kunnen krijgers defensieve houding gebruiken als een alternatief om in de herberg uit te rusten, om verlies van gezondheid te verminderen (maar niet volledig te verwijderen).
  • Wanneer ze met grote nieuwe taken te maken hebben, zoals een project voor werk or grote reparaties in huis, kunnen magiërs zichzelf belonen met meer ervaring door uiteenspatting van vlammen te gebruiken op een taak. Dit brengt ze dichter bij het volgende niveau, waardoor de kans dat ze sterven van andere dagelijkse taken, waarvan ze minder tijd hadden om ze te voltooien, verminderd.
  • Wanneer ze met een lastige taak te maken hebben, zoals een ongebruikelijk hoge stapel afwas na een feest, kunnen dieven zakkenroller gebruiken op die taak voor een motiverende goud bonus.

Groepsvoordelen

Spelers in een groep kunnen speciale vaardigheden gebruiken om elkaar te helpen. Afhankelijk van hun klasse kunnen groepsleden elkaar beschermen van schade voortgekomen uit genegeerde dagelijkse taken of slechte gewoontes, extra schade leveren aan bazen, gezondheid of mana genezen van de rest van de groep en elkaar aanmoedigen met verhoogde statistieken voor het krijgen van meer ervaring, goud of vondsten.

Beschikbare vaardigheden

Dit gedeelte is een overzicht van de beschikbare vaardigheden voor elke klasse. Bezoek de krijger, dief, heler en magiër pagina's voor een uitgebreide uitleg van de vaardigheden voor elke klasse. Iconen voor vaardigheden werden uitgebracht op 12 april 2016.

Icoon Klasse Vaardigheid naam Vaardigheid kost Doel Niveau Effect
Shop heal Heler Helend licht 15 MP Speler 11 Je herstelt gezondheid.
Shop brightness Heler Schroeiende helderheid 15 MP Speler 12 Je taken worden blauwer / minder rood.
Shop protectAura Heler Beschermende aura 30 MP Groep 13 Groep krijgt een Lichaam versterking.
Shop heallAll Heler Zegening 25 MP Groep 14 Je geneest iedereen in de groep.
Shop fireball Magiër Uiteenspatting van vlammen 10 MP Taak 11 Je krijgt ervaringspunten en levert meer schade aan de baas.
Shop mpheal Magiër Golf van Ether 30 MP Groep 12 De rest van je groep krijgt MP.
Shop earth Magiër Aardbeving 35 MP Groep 13 Groep krijgt een Intelligentie versterking.
Shop frost Magiër Ijskoude vorst 40 MP Speler 14

Onvoltooide dagelijkse taken series worden niet gereset na Cron.

Shop pickPocket Dief Zakkenroller 10 MP Taak 11 Je krijgt goud.
Shop backStab Dief Ruggesteek 15 MP Taak 12 Je krijgt goud en ervaringspunten.
Shop toolsOfTrade Dief Dievenkneepjes 25 MP Groep 13 Groep krijgt een Perceptie versterking.
Shop stealth Dief Heimelijkheid 45 MP Speler 14 Sommige onafgevinkte dagelijkse taken worden genegeerd tijdens Cron.
Shop smash Krijger Wrede slag 10 MP Taak 11

Je levert schade aan een baas en de taak wordt blauwer / minder rood.

Shop defensiveStance Krijger Defensieve houding 25 MP Speler 12 You gain a buff to CON.
Shop valorousPresence Krijger Bemoedigende aanwezigheid 20 MP Groep 13 Groep krijgt een Kracht versterking.
Shop intimidate Krijger Intimiderende blik 15 MP Groep 14 Groep krijgt een Lichaam versterking.