Dutch Habitica wiki
Advertisement

De perfecte dag prestatie wordt beloond wanneer een speler alle niet-grijze dagelijkse taken de vorige dag heeft afgewerkt. Naast de gebruikelijke beloninen - goud, ervaring, en geen schade oplopen - krijgt de speler een prestatie op hun profiel en een speciale versterking voor de volgende dag (+ niveau / 2 aan alle eigenschappen, maximum 50 punten op niveau 100 en hoger. Als de speler's niveau een oneven getal is, wordt hun niveau naar boven afgerond. Dus een speler op niveau 9 krijgt een versterking van 5 punten aan alle eigenschappen)

De prestatie en versterking worden niet beloond als er geen dagelijkse taken zijn die afgewerkt moeten worden op de dag.

Deze prestatie kan meerdere keren verdiend worden. De speler's profiel pagina toont het aantal perfecte dagen dat ze hebben gehad.

Door voor perfecte dagen te gaan, kan je een beeld krijgen van hoe je ideale dag eruit zou zien en je dagelijkse taken daaraan aanpassen. Naar een perfecte dag streven kan motiverender zijn dan de ervaring en goud beloningen die je krijgt voor het afvinken van individuele taken.

Perfecte dagen beschermen je groep tegen schade als je tegen bazen vecht, omdat alle dagelijkse taken afgevinkt zijn. Daarom zijn perfecte dagen onschatbaar wanneer je op een baas queeste bent.

Opstelling en strategie

  • Overweeg je werkgebieden: Ben je een werker, student, ouder of verloofde? Wat zijn je verantwoordelijkheden? Overweeg je levensstijl en verantwoordelijkheden om te bepalen hoe je meest productieve dag er uit zou zien. Zie de lijst met voorbeeld dagelijkse taken voor inspiratie.
  • Overweeg variabelen: Zijn er taken die niet haalbaar zijn op een dag? Zal een dag aan je ideale productiviteitsnormen voldoen als je een alternatieve taak in de plaats doet? Een algemene richtlijn kan zijn door je perfecte dag uitdagend te maken, maar niet zo moeilijk dat het niet haalbaar is.
    • Bijvoorbeeld, je kan een dagelijkse taak maken die om de x dagen verschijnt of op bepaalde dagen van de week, door op de bewerk knop (potlood icoon) op de site te klikken en naar geavanceerde opties te gaan. Bijvoorbeeld, je kan je wasgoed dagelijkse taak om de drie dagen doen verschijnen. Als je nachtwerk hebt op woens-, vrij- en zondagen, dan kan je die dagelijkse taak zo instellen dat ze enkel op die dagen verschijnen.
  • Geef taken redelijke namen: Zorg voor wat flexibiliteit in de woorden van je dagelijkse taken. Bijvoorbeeld, als je niet thuis bent, maar op je boot op vrijdagen: "Huis opruimen (Boot op vrijdag)".

Gepersonaliseerde criteria

Een andere mogelijkheid is om je eigen regels op te stellen die "perfectie" omschrijven en een maak een positieve gewoonte waar je op kan klikken als je je doel hebt bereikt. Bijvoorbeeld:

  • Minimum gehaald: gehaald wanneer elke niet-grijze dagelijkse taak/to-do is afgevinkt aan het einde van de dag.
  • Perfecte dag: gehaald wanneer elke dagelijkse taak/to-do is afgevinkt aan het einde van de dag.

Afgewerkte dagelijkse taken bevestigen door te synchroniseren

De makkelijkste manier om te kijken of al je actieve dagelijkse taken gedaan zijn, is door op de synchroniseren knop te klikken in de werkbalk (de twee draaiende pijlen) en te wachten tot de blauwe lijn bovenaan voltooid. Als je dagelijkse taken nog steeds afgevinkt zijn, zul je de perfecte dag versterking krijgen.

Je kan de "onvoltooid" tab gebruiken om alle onafgevinkte dagelijkse taken te zien.

Als synchronisatiefouten voor problemen zorgen en je de perfecte dag prestatie voor die dag verliest, dan kan de serie gecorrigeerd worden door serie herstellen van de dagelijkse taak te gebruiken. Dit herstelt je perfecte dag niet, omdat het niet manueel herstelt kan worden.

Externe links

  • Perfect Day Bonus - De aanvraag die de implementatie van deze prestatie geïnspireerd heeft.
Advertisement