Dutch Habitica wiki
Advertisement

Tips verschijnen wanneer de Habitica site aan het laden is. Gebruikers krijgen een laadscherm te zien, die willekeurig gekozen tips toont uit de onderstaande lijst.

Tips

Tip #1. Houd je taken overal in de gaten met de Habitica mobiele app.

Tip #2. Bereik niveau 100 om de Bol der Hergeboorte gratis vrij te spelen en een nieuw avontuur te beginnen.

Tip #3. Gebruik emoticons om snel onderscheid te maken tussen je taken.

Tip #4. Gebruik het # teken voor de naam van een taak om het heel groot te maken!

Tip #5. Het beste is het om versterkingen 's morgens uit te spreken, zodat ze zo lang mogelijk effectief zijn.

Tip #6. Herevalueer je taken van tijd tot tijd om te zorgen dat ze up-to-date zijn!

Tip #7. Sommige achtergronden verbinden zich perfect met elkaar als groepsleden dezelfde achtergrond gebruiken. Bv: Bergmeer, Pagodas en Rollende heuvels.

Tip #8. Stuur een persoonlijk bericht naar iemand door te klikken op het envelopje bij zijn of haar naam in de chat!

Tip #9. Bezoek het 'Guild Leaders & Challenge Creators'-gilde voor advies over het starten van een gilde.

Tip #10. Je kan edelstenen winnen door deel te nemen aan uitdagingen. Dagelijks worden er nieuwe toegevoegd!

Tip #11. Als je het leuk vindt om je avatar aan te kleden, neem dan een kijkje in het 'Costume Carnival'-gilde.

Tip #12. Word lid van het "Challenge... Accepted"-gilde voor regelmatig geplande willekeurige uitdagingen.

Tip #13. Het hebben van meer dan vier groepsleden verhoogt de verantwoordelijkheid!

Tip #14. Je kan titels of inspirerende uitspraken zonder (+/-) toevoegen aan je lijst van gewoontes .

Tip #15. Voeg checklijsten aan je to-do lijst toe om je beloningen te verhogen!

Tip #16. Bekijk de Data-knop voor waardevolle inzichten in jouw vooruitgang.

Tip #17. Het gebruik van labels kan een haast onmogelijke takenlijst toch handelbaar maken.

Tip #18. Gewoontes die positief of negatief zijn, "vervagen" en worden weer langzaam geel.

Tip #19. Verhoog je intelligentie-eigenschap om meer EP te krijgen wanneer je een taak volbrengt.

Tip #20. Verhoog je perceptie-eigenschap om meer vondsten en goud te krijgen.

Tip #21. Verhoog je kracht-eigenschap om meer schade toe te brengen aan eindbazen en meer voltreffers te krijgen.

Tip #22. Verhoog je lichaam-eigenschap om de schade van onvoltooide dagelijkse taken te minderen.

Tip #23. klik op het grafiek icoon van een van je taken om de grafiek te zien van je voortgang.

Tip #24. Habitica is open-source! Stel vragen in de "Aspiring Legends"-gilde als je wilt bijdragen

Tip #25. De vier seizoengebonden Grote Gala's beginnen dicht bij de zonnewendes en de nachteveningen.

Tip #26. Een pijltje links van iemand's niveau nummer betekent dat ze momenteel versterkt zijn.

Tip #27. Verwijs in je laatavond dagelijkse taken naar de vorige avond (zoals: "gisterenavond geflost") zodat je ze 's ochtends kan afvinken.

Tip #28. Stel een aangepast dagbegin in onder Instellingen > Site om te bepalen wanneer een nieuwe dag begint.

Tip #29. Voltooi al je dagelijkse taken om een 'perfecte dag versterking' te krijgen die je eigenschappen verhoogt!

Tip #30. Je kan mensen uitnodigen voor gilden, niet enkel voor groepen.

Tip #31. Bekijk de voorgemaakte lijsten in de "Library of Tasks and Challenges" gilde voor voorbeeldtaken.

Tip #32. Veel van Habitica's code, afbeeldingen en teksten zijn gemaakt door vrijwilligers! Iedereen kan helpen.

Tip #33. Neem een kijkje in de "Bulletin Board" gilde voor nieuws over gilden, uitdagingen en andere door spelers gemaakte evenementen - en kondig die van jou daar aan!