Dutch Habitica wiki
Advertisement

Het Verschikkelijke Stressbeest van de Stoïkalmse Steppen was the tweede wereldbaas, geïntroduceerd als onderdeel van het Winter Wonderland evenement op 8 januari 2015.

Wereldbazen worden bevochten door alle actieve Habiticanen en krijgen schade door spelers waarbij speciale mechanieken worden gebruikt.

Beschrijving

Het eerste wat we horen zijn voetstappen, langzamer en met een dieper geluid dan de op hol geslagen dieren. Een voor een kijken de Habiticanen door hun deuren om sprakeloos te staan.

We hebben allemaal wel eens een stressbeest gezien, natuurlijk - kleine gemene wezentjes die aanvallen als je het moeilijk hebt. Maar dit? Dit beest torent overal bovenuit, met poten die makkelijk een draak kunnen pletten. Er valt ijs uit zijn stinkende vacht, en de ijzige schokgolf van zijn gebrul rukt de daken van de huizen. Zo'n sterk monster is nog nooit buiten legendes genoemd!

Pas op, Habitcanen!" roept SabreCat. "Sluit jezelf in - dit is het Verschrikkelijke Stressbeest zelf!"

"Dat ding moet gemaakt zijn van eeuwen van stress!" zegt Kiwibot, terwijl ze de Herbergdeur goed dicht doet en de ramen afdekt.

"De Stoïkalmse Steppen," zegt Lemoness met een bleek gezicht. "We dachten al deze tijd dat ze kalm en probleemloos waren, maar ze moeten hun stress ergens in het geheim verstopt hebben. Generaties lang heeft het kunnen groeien, en nu is het vrij en heeft het de Steppen aangevallen - en ons!"

Er is maar één manier om een stressbeest te verjagen, of het nu een Verschrikkelijke of een gewone is, en dat is door ze aan te vallen met voltooide Dagelijkse Taken en To-do's! Laten we allemaal samenkomen om deze angstaanjagende vijand te verslaan - maar zorg ervoor dat je wel je taken doet, want onze onvoltooide Dagelijkse Taken kunnen hem zo furieus maken dat hij rond gaat meppen...

Doel(en)

Versla het Verschrikkelijke Stressbeest van de Stoïkalmse Steppen.

Mechanieken

Alle actieve Habiticaspelers deden automatisch mee met deze queeste. Het was niet nodig om je aan te melden en je hoefde ook niet in een groep te zitten. Het Stressbeest deed echter nooit schade aan spelers of hun bezittingen of statistieken.

Spelers deden schade aan het Stressbeest door middel van de standaard baas-gevecht-mechanieken: voltooide dagelijkse taken, voltooide to-do's, positieve gewoontes, de krijgervaardigheid Wrede Slag en de Magiërvaardigheid Uiteenspatting van Vlammen.

Gemiste dagelijkse taken zorgden er niet voor dat een speler schade kreeg door de baas (je kreeg nog wel schade van een groepsbaas en van je eigen dagelijkse taken), maar ze verhoogden de "Stress-stoot"-balk van het Stressbeest. Als de "Stress-stoot"-balk vol was zou de wereldbaas een NPC aanvallen. Alleen actieve Habiticanen werden gecontroleerd op gemiste dagelijkse taken.

Tips

  • Tijdens de queeste van het Verschrikkelijke Stressbeest konden spelers gewoon deelnemen aan groepsqueestes (zowel bazenqueestes als Verzamelqueestes).
  • Uitrusten in de Herberg voorkwam dat de onvoltooide dagelijkse taken van een speler de "Stress-Stoot"-balk verhoogde.
  • De Data-Weergave-Tool gaf de status van het Stressbeest in meer details weer en ook hoeveel schade de speler heeft gedaan aan het Stressbeest, onder de queestevooruitgang-link.

Stress-stoot verhaallijn

Eerste Stress-stoot

Oh nee, Matt is verdwenen uit de Stal!

Het Stressbeest heeft Matt!

De eerste Stress-stoot gebeurde rond 12:00 uur GMT op 14 januari 2015. Het Stressbeest greep Matt van de stallen. Het volgende bericht verscheen in de Herberg toen de Stress-stoot was uitgesproken:

Het Verschrikkelijke Stressbeest gebruikt STRESS-STOOT!
De golf van stress geneest het Verschrikkelijke Stressbeest!
O nee! We hebben wat Dagelijke Taken verwaarloosd, ondanks onze inzet. Hun donkerrode kleur heeft het Verschrikkelijke Stressbeest woedend gemaakt en ervoor gezorgd dat hij wat van zijn gezondheid herwint! Het vreselijke schepsel valt uit naar de stallen, maar Matt de dierenmeester springt heldhaftig in de strijd om de huisdieren en rijdieren te beschermen. Het Stressbeest neemt Matt in zijn boosaardige greep, maar hij is nu tenminste even afgeleid. Snel! Doe je Dagelijke Taken en versla dit monster voordat het weer aanvalt!

Tweede Stress-stoot

het Stressbeest has heeft Bailey ook meegenomen!

De twee Stress-stoot gebeurde rond 5:20 GMT op 19 januari 2015. Deze keer nam het Stressbeest Bailey in zijn andere hand.

Het volgende bericht verscheen in de Herberg:

Aaaah! Onze incomplete Dagelijke Taken zorgen ervoor dat het Verschrikkelijke Stressbeest kwader dan ooit wordt en wat van zijn gezondheid herwint! Bailey de stadsomroeper liep te roepen om de burgers in veiligheid te brengen, maar nu heeft het Stressbeest haar in zijn andere hand! Kijk hoe ze dapper verslag blijft geven terwijl het Stressbeest haar venijnig rondzwaait... Bewijs dat je haar dapperheid waard bent door zo productief te zijn als je maar kan, zodat we onze NPC's kunnen redden!

Wanhopige verdediging

Dit bericht verscheen in de Herberg op 20 januari 2015:

Het Verschrikkelijke Stressbeest heeft nog maar 500.000 gezondheidspunten! Het Verschrikkelijke Stressbeest gebruikt zijn Wanhopige Verdediging!
We zijn er bijna, Habiticanen! Door trouw onze Dagelijkse Taken te doen hebben we de gezondheid van het Stressbeest verminderd tot maar 500.000! Het beest brult en mept wanhopig in de rondte, en zijn woede groeit sneller dan ooit. Bailey en Matt gillen van angst als het beest ze met een angstaanjagende snelheid rondzwaait! Hierdoor ontstaat er een verblindende sneeuwstorm waardoor het moeilijker wordt om raak te slaan.

Derde Stress-stoot

"Hey! Wist je dat je meer gewoontes gedaan kunt krijgen door te kalmeren?"

Het Stressbeest tegen Justin.

Kijk uit! Justin de gids probeert het Stressbeest af te leiden door om zijn enkels heen te rennen, terwijl hij productiviteitstips schreeuwt. Het Verschrikkelijke Stressbeest stampt boos rond, maar het lijkt erop dat we hem moe aan het maken zijn. Ik betwijfel of hij genoeg energie heeft om nog een stoot te geven. Geef het niet op... we hebben hem bijna afgemaakt!
We moeten nog even onze krachten verdubbelen, maar geef niet op - dit is een teken dat het Stressbeest weet dat het bijna verslagen is. Nog even volhouden!

Nederlaag

Het volgende bericht werd op 23 januari 2015 in de Herberg geplaatst:

The Verschrikkelijke Stressbeest is VERSLAGEN!
Het is ons gelukt! Met een laatste brul valt het Verschrikkelijke Stressbeest uit elkaar in een wolk sneeuw. De vlokken glinsteren in de lucht en Habiticanen omarmen hun huisdieren en rijdieren. Onze dieren en NPC's zijn weer veilig!
Stoïkalm is gered!
SabreCat praat zachtjes tegen een kleine sabeltandtijger. "Ga alsjeblieft op zoek naar de bewoners van de Stoïkalmse Steppen en vraag ze om hier te komen," zegt hij. Enkele uren later komt de sabeltandtijger terug, langzaam gevolgd door een kudde mammoetrijders. Je herkent de voorste mammoetrijder als Vrouwe Gletsjer, de leider van Stoïkalm.
"Machtige Habitcanen," zegt ze, "mijn inwoners en ik zijn je onze diepste dankbaarheid schuldig. In een poging om onze Steppen tegen onrust te beschermen zijn we stiekem begonnen onze stress naar de ijzige bergen te verbannen. We hadden geen idee dat het in de loop van generaties op zou bouwen tot zo'n enorm Stressbeest! Toen hij losbrak, sloot hij ons in in de bergen waar hij vandaan kwam en ging hij tekeer tegen onze geliefde dieren." Verdrietig staart ze naar de vallende sneeuw. "We hebben iedereen in gevaar gebracht met onze domheid. Je kunt erop vertrouwen dat we in de toekomst met onze problemen naar jullie toe zullen komen voordat onze problemen zelf naar jullie toe komen!"
Ze draait zich om naar @Baconsaur die de babymammoeten aan het knuffelen is. "We hebben een voedseloffer meegenomen voor jullie dieren om onze verontschuldigingen aan te bieden dat we ze hebben laten schrikken, en als teken van vertrouwen laten we een paar van onze huisdieren en rijdieren bij jullie achter. We weten zeker dat jullie goed voor ze zullen zorgen."

Queestebeloningen

Toen het Stressbeest was verslagen ontvingen alle Habiticanen een stuk voedsel voor elk huisdierras (10 in totaal). Iedereen ontving ook de "Redder van Stoïkalm"-prestatie (hieronder weergegeven) en een schattig Mammoet-huisdier en rijdier (ook hieronder weergegeven). Spelers die zich aanmeldden voor Habitica na dit wereldevenement en die een abonnement hebben voor drie maanden of meer, kunnen het huisdier en het rijdier kopen voor een mystieke zandloper voor elk van de Tijdsreizigers.

Bestand:Achievement-stoikalm.png

Redder van Stoïkalm Badge: Heeft geholpen het Verschrikkelijke Stressbeest te verslaan tijdens het Winter Wonderland-evenement van 2015!

Mammoet-huisdier Mammoet-rijdier
Pet-Mammoth-Base.png
Mount Mammoth-Base.png
Advertisement